tirsdag 14. desember 2010


Da var Bølla født 09.12.10 kl 18.36 så hun dagens lys:)


Vi skulle bare på kontroll vi  men kom hjem med baby :)  det viste seg når vi kom på kontroll at Bølla ikke tok til seg næring og at jeg måtte settes igang..... så kl 13.00  fikk vi modnings tabeletten... og beskjed om om ligge en time....  ikke lett og ligge alene og skal slappe av... men tiden gikk nu..
i 16 tiden kommer min mann... da  har jeg  begynnt og kjenne små rier.. kl 17 har jeg 2-3 min i mellom riene men ringer jeg på nei.... dem finner meg ynkende :P  ligger på registrering i 20 min før jeg går på fotan inn på fødestua....
 så kommer legen  siden jeg er fulgt opp tett og dem fant avik så må lege være med.. trykket på ungen faller  dramatisk og jeg får 5 min på og føde.. det gjør jeg ikke .. og det blir bestiltt keisersnitt på meg.. mine siste ord på fødestua er "jeg skal føde vill ikke ha keisersnitt."  men for ungen sin skyld blir jeg trillet opp på orasjonstuen .. vel vitende om at min mann ikke får være med inn:(
kommer inn på oprasjonstuen må over på benken .. har ondt  for jeg har rier..   dem ber meg krumme ryggen slik at dem får satt spinal på meg.. huff dem stikker meg feil 5 ganger  før dem treffer den 6 gangen.... da ber Jordmor og og få sjekke meg og  gjett  jeg har full åpning jeg... og da sier dem Press det du klarer..... så vips så fødte jeg på oprasjonsbordet:) jeg fikk rett jeg skulle føde... alt skjedde rimelig fort.... bare så synd min mann måtte sitte på gangen....
 men ut kom ei jente på 2610g og 49 cm  så nu er vi bare lykkelige :)

Ingen kommentarer: